Hyppige spørgsmål til lægevejen

Oftest stillede spørgsmål

Se evt videoer hér:

Email-konsultation:

  • Spørgsmål: Hvordan skriver jeg en besked til min læge?
    Svar: Du går til Post og vælger Ny post i højre side. Her kan du skrive en besked til din læge.
  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg kun skrive 500 tegn i beskeden til min læge?
    Svar: Email-konsultationen er kun beregnet til korte beskeder til din læge.
  • Spørgsmål: Hvordan sletter jeg beskeder jeg ikke ønsker at se mere?
    Svar: Beskederne kan ikke slettes, men de kan arkiveres. Du går til Post, hvor du vinger af i de beskeder du vil arkivere og trykker på knappen Arkivér.
  • Spørgsmål: Hvordan kan jeg se hvad jeg har sendt i min besked til lægen?
    Svar: Når du har trykket på knappen Send besked bliver du ført til Post, hvor der ligger en kopi af det du har sendt.
  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke vedhæfte et billede til min besked, så min læge kan se det inden min konsultation?
    Svar: Dette er desværre ikke muligt endnu, men der arbejdes på en løsning.

Tidsbestilling:

  • Spørgsmål: Kan jeg slette min tid igen, hvis jeg er kommet til at bestille en forkert?
    Svar: Du kan slette din tid på forsiden af Lægevejen hvor du har feltet Kommende tider. Tryk på knappen Slet aftale.

Receptfornyelse:

  • Spørgsmål: Hvorfor stemmer min liste af medicin ikke overens med det jeg får?
    Svar: Det er din læge, der skal ajourføre det. Kontakt klinikken.

Advisering:

  • Spørgsmål: Hvorfor modtager jeg ikke en mail, når jeg har bestilt en tid, når lægen har svaret mig eller når medicinen jeg har bestilt er klar?
    Svar: Det kan være, at klinikken ikke har den rigtige emailadresse. Kontakt klinikken og få dem til at tjekke dette.

Behandler:

  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke vælger min læge som behandler på listen?
    Svar 1: Ikke alle læger benytter alle funktioner på Lægevejen og derfor kan du komme ud for at der ingen behandlere er på listen.
    Svar 2: Når lægen har ferie, er der tilfælde hvor man ikke kan se vedkommende på listen afhængig af hvordan lægen har registreret ferie i sit journalsystem. Normalt vil lægen kunne ses i listen men med gråt og en tekst bagved.

Kliniktilmelding:

  • Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke tilmelde mig min læge?
    Svar: Det er desværre ikke alle læger der tillader at man tilmelder sig deres klinik på Lægevejen. Kontakt klinikken på anden vis og bed om at blive tilmeldt.

Logud:

  • Spørgsmål: Hvor logger jeg ud, hvis jeg er på Lægevejen med min mobiltelefon eller tablet?
    Svar: Du trykker på den blå knap med 3 hvide streger i højre side.

Login:

  • Spørgsmål: Hvad gør jeg hvis jeg er vant til at logge ind med NemID og jeg pludselig ønsker at logge ind med CPR-nummer, brugernavn og adgangskode?
    Svar: Du kan bruge funktionen Glemt login? på forsiden. Her taster du dit cprnummer ind og så får du tilsendt et login til den emailadresse der er registreret på Lægevejen.

Sundt Lægehus med patienten i fokus